onsdag 3 mars 2010

Några små nya inköp...

Åh, jag måste få visa vad jag har köpt under veckan! Jag är så nöjd!!

Vad ska jag börja med... Jo, jag börjar med min största stolthet.

Efter flera års letande (ja, ja, lite velande också) så har jag äntligen blivit en mäkta stolt ägare av ett par tokfina gummistövlar! De är från Viking, i en av deras Retro-modeller. De har ju haft ett ganska ordentligt flyt när det gäller den produktserien och jag har suktat länge. Och velat väldigt mycket. Velat såsom i "verkligen jättegärna vill ha" och i "kan inte bestämma mig och när jag väl har bestämt mig så är de slut". Det senare ställer ju till det mellan varven... Men då är det ju så bra att de fyller på med nya färger och mönster för varje säsong och jag måste säga att jag denna gång verkligen gjort ett klipp :-)





Den här lilla raringen heter Viking Retro Folklore. Jag hittade den på Nilson Shoes & Jerns i Sergelgången under Gallerian och fick betala 499:-









Under samma shoppingrunda, tillsammans med min sambo, så kilade vi även in på Stockhome, inredningsaffären (och lite annat smått och gott) som också ligger under Gallerian, precis vid nedre NK-ingången. Jag hittade dels några fina glasburkar med väl tättförslutna lock och dels ett par bordstabletter.



Burkarna är ruskigt fina. Jag köpte de minsta men kommer troligtvis att köpa fler. De stora var verkligen läckra. De små kostade 69:- har jag för mig. Jag tror de kommer att få fyllas med något smarrigt te, eller varför inte lite godis. Bordstabletterna? De skymtar till vänster på bilden, som bakgrund vid de vita rosorna. De är alltså rosa och rosiga :-)

Bordstabletterna (för 20:-/st) har fått ingå i ett litet pysselprojekt här hemma. Min dotter har väldigt många diadem men de har lite svårt att finna sin plats i den allmänna röran. Så jag har skapat en "diademförvararprylställning". Japp, det är ett alldeles eget och nytt ord! Bild på skapelsen kommer. Ska bara hitta lite dagsljus och påminna mig själv att ta ett litet kort!

Inga kommentarer: