fredag 5 mars 2010

Bokrean fick tag i mig också...

Jag har fyndat lite på bokrean! Och faktiskt lyckats snubbla över en bok som jag har suktat efter ända sedan den kom ut. Det är Anna Örnbergs bok (175 kr)

INRED OCH DEKORERA
    ljust & lantlig
          shabby chic
                   slitet charmigt
                nytt och nött

Boken är galet vackert illustrerad och oerhört fina texter och beskrivningar hur man inreder i stilen vi älskar, shabby chic. Jag har redan suttit i soffan och tummat i boken, njutit av varenda bild. Det känns verkligen som att det kommer vara en sån bok som man kommer sitta och småbläddra och läsa i lite då och då. Vacker som dekoration är ju boken i sig också, det skadar ju inte. Jag ska göra plats för den på mitt lilla bord i vardagsrummet där jag har mitt bokställ, eller kokbokställ är det väl egentligen...



Om du själv vill köpa Annas inredningsbok så såg jag att den finns på Adlibris. Där kan du även bläddra i boken och provläsa - vilket jag tyckte var väldans listigt! Där är den dessutom just nu jättebillig såg jag, bara 129 kronor.





Sen hittade jag en annan liten pärla,

     MERA MAFFIGA
muffins

av Lena Brorsson Alminger (39 kr)
Massor med smarriga recept på muffins, där jag gissar att min dotter säkert kommer slänga sig över den och baka goda saker till mamma! *ler och håller tummarna*



Den här boken ser kanske inte så mycket ut för världen på utsidan, med spiralblockskaraktären, men den är väldigt fin inuti. Jag har en liten tanke på att rycka ut några blad (!) och använda till att sätta upp ett par tre tavlor ovanför varandra inne i köket och göra något dekorativt med.

Inga kommentarer: