torsdag 18 mars 2010

Nyskapar-glädje!

Lite bilder på små underverk...

På lilla ovala bordet som jag har tidigare målat och piffat, nu tillsammans med min burk jag pysslade ihop hemma hos syster i julas.

I bakgrunden skymtar några väldigt gamla bibelblad tillsammans med en liten söt almanacka från 1880 (ett litet fynd från Madame Petite innan butiken i Aspudden "gick bort"... Men kika in på hennes gudomliga webbshop!)

Liten tändsticksask med spets och pärlor som jag knåpade ihop igår kväll.

Den blev väldans söt måste jag säga... ;-)

Tråkiga , trärena tidskriftssamlare från Ikea är nu omvandlade till små piffiga vita darlingar...

Med lite färg, spetsar, band och fjärilar i brons så kan de nu utan pardon stå framme, fyllda med kataloger, tidningar och annat tidsfördriv.

Lite detaljer - rätt så fina, eller hur? :-)

Inga kommentarer: