fredag 5 mars 2010

Usch vad det krånglar

Idag vill det sig verkligen inte med den här bloggen.

Håller på att justera fonter och storlekar på texten.

Det är olika överallt känns det som och i vissa webbläsare så är texten minimal och i vissa ser den gigantisk ut.

Och ändrar man för HELA BLOGGEN så ändrar den ju inte för de inlägg man justerat separat. Och om man ska JUSTERA INLÄGG så finns inte samma valmöjligheter som för hela bloggen och det går då inte att få det lika hur man än gör.

Om man inte mixtrar med html-koden...

Jag är ju ingen expert på området men verkar inte ha något val...

Så jag vill bara varna - om det ser tokigt ut så håller jag på och trixar.

Skulle något se galet ut om någon dag eller två, säg till ifall jag missat något

(eller om jag helt enkelt har givit upp helt
så kanske jag behöver några uppmuntrande eller tröstande ord).



PS: (PS-uppdatering kl 02.35 den 7 mars)
Jag kan tillägga att jag fick lägga om nästan alla av mina tidigare inlägg för att det skulle bli rätt och riktigt! Tyvärr har de på Blogger varit klantiga när de har gjort bloggmallarna... Lång historia. Men det blev i alla fall till att lägga om alles. Men det ska i alla fall ha lett till att allt ser konsekvent ut. Där får man för att man är petig. Ingen som gissade att jag är pedant, va? Nä. Men när det gäller sånt administrativt och jobb-aktigt så är jag ju det.
Ska det göras ska det göras ordentligt! Så det så!

(Blogger kan få hyra in mig för att ändra sina mallar...)
.

Inga kommentarer: