torsdag 22 april 2010

Skylta med sin kärlek....

eller var det kärleken till skyltar?? Jag minns inte riktigt... ;-)

Eller, jo, det göööör jag ju!

Jag har en annan passion som långsamt börjar sprida sig genom lägenheten. Jag älskar gamla plåtskyltar! Eller egentligen är de ju nyproducerade, men de har en gammal stil och passar så bra in med allt det andra.

Första skylten jag köpte var på en sån häringa utförsäljningsdag hos Madame Petite i hennes butik. Jag fullkomligt föll pladask för den! Just nu står den lutad mot kakelväggen i badrummet, ovanpå vårt extremt fula element (hyreshus...). Men faktum är att man tänker inte riktigt lika mycket på det gamla åbäket nu när skylten står där. Den är så söt, stor som ett A4 ungefär.


Efter det har jag verkligen fått hålla fingrarna i styr, har snubblat över flera stycken som jag gärna skulle ha i min ägo. Men risken är väl att hela lägenheten kommer se ut som en plåtfabrik om jag skulle få hållas, så jag försööööker faktiskt ta det lite lugnt. Man kanske vill ha annat på väggarna också...?
(Men skyltarna är ju så fina!)

Men här är ytterligare exemplar som får pryda mitt hem!
Den här hänger lite skymd bakom en stor hög växt och kan mer anas... (Färgen passar soffan som hand i handske)


Denna är bara sååå vacker! Jag kan bara låta bilden tala för sig själv...


Den senaste är en liten, liten raring som jag hittade på Gamla Brogatan, inne på butiken Berry. Den är lite mindre men ack så söt. Ett fynd för 69 kronor!! Den hänger normalt på badrumsdörren, men den är inte så vacker att fota från just nu, så den blev kortvarigt flyttad i fotokonstens namn ;-)



Och huruvida man ska skylta med sin kärlek??
Absolut! Självklart! Kramas och pussas mera! Ge varandra beröm, smicker och komplimanger - även inför andra. Då får både du och dina käraste känna sig än mer utvald och älskad. Don't hold back!

Inga kommentarer: