torsdag 29 april 2010

Mäkta nöjd med mitt senaste lilla projekt

Lyckades häromdagen slinka in på Panduro i Skärholmen. De har en liten butik där, eller ja, halvstor är den väl egentligen, men jag upplever den som liten. (Märkligt det där, är det för att jag är så stor??)
Alltid när jag är inne på Panduro så knatar jag runt och tittar på typ allt, jag var säkert inne där i uppemot en timme. Jag tror personalen alltid börjar undra... Det är ingen annan som är inne där lika länge som jag! Men lite är det iofs deras fel.... De flyttar ju om på prylarna hela tiden! Ena veckan, säg att man ska köpa en färdig rulle med spets, då hänger den vita vid bröllopspysslet. Veckan därpå vid ingången, nästa gång man kommer hänger de på någon kortsida på väg bort mot målningssakerna, gången därpå hänger de mittemot bröllopsprylarna men tillsammans med allehanda band och gången därpå är alla grejerna utspridda igen. Man blir ju helt matt! Så även om man går in dit för att handla exakt samma saker varje gång så får man alltid leta igenom hela butiken! Inte undra på att det tar tid! Och medelstorleken på produkterna de säljer är typ lika stort som ett långfinger - medelstorleken!

Ja, jag kom i alla fall hem med lite vita små papplådor (5-pack för 69,50 kr - perfekt!) nya spetsband, en stryka-på-bild och några nya mönstrade pappersark som var jättefina! Så, efter det har det pysslats igen. Det här är liksom min variant på det som tant Eivor alltid gjorde på kvällarna när jag var liten, då satt hon och virkade barnkläder, stickade tröjor, broderade dukar och stoppade strumpor (Japp, det är sant! Hon är en superkvinna!!) Själv klipp och klistrar jag. Ungefär så. :-D

Men dessa senaste alster blev så fina så, jag är toknöjd!
(dubbelklicka på bilderna för att se förstoring & detaljer)


*****

*****

*****


*****
Slutfinishen las igår kväll framför TV:n när vi plöjde igenom delar av veckans serier som var inspelade. Bästa Dr Drew, Desperata Housewifes, The Mentalist, Ballar av stål (Älskade en jobbig jävel när han vackert dukat upp sin middag och intog denna med en flaska fin vin, mitt på gatan på stan vid värsta rusningstiden!!!), Greys Anatomi och Ugly Betty. En bunt avklarade!! Vi har legat efter lite denna vecka då liten gärna har somnat till i soffan vid 8-tiden... Men hon har vaknat till någon timme senare och då är det liksom bara att köra igång :-)

*****

Kände att jag ville lägga upp en bild till på mitt fina sångblad "Violer till mor" och mina små violer jag köpte...



*****


Denna dag kommer mest bestå av praktiska måsten så det är väl dags att ta itu med dem nu...
Eller kanske lite senare, man måste ta rast också! Inte glömma. Viktigt.

Lev väl!

Inga kommentarer: