fredag 23 april 2010

Ma mère est toujours dans mon cœur...


Mamma Ingrid

Idag är det den 23 april.
Det är min mammas födelsedag...

Eller, ja, jo, visst är det så, men hon lever ju inte längre, men om hon hade gjort det så skulle hon idag ha fått fira sin 79:e födelsedag. Men bara för att hon inte längre finns här, i den värld vi kallar vår, betyder inte att vi inte tänker på henne.

Håll din vakande hand över oss, lilla mamma....

Dagen till ära har jag varit på fina blomsteraffären och handlat lite blommor! Jag köpte 2 st jättesöta violer i kruka, med massa, fina, ljuvliga, blommande violer. Jag fick även med mig hem en liten kruka med blommande lavendel! Mmmmmm.....


Violerna är förstås minne av kära mor, och självklart även för att hedra minnet av flera andra i familjen... Viol, Viola, ja ni vet.

2 kommentarer:

Anne sa...

Åhh.. älskar att kika in här.. du gör så mycket fina saker och det ser så himla mysigt ut hemma hos er... Jag måste ju komma och hälsa på! Känns inte som om det ser ut som det gjorde sist jag var där...

Massa kramar!

EN KVINNA MITT I LIVET - sa...

Tack, vad gullig du är!
Du är så välkommen så!

Det bästa med bloggen och de gräsliga bilderna jag tar är ju att man kan knuffa undan allt stökigt som ligger i vägen för att snabbt kunna ta en bild. Sen kan man sätta sig i röran igen ;-)

Smart, va?! :-)