tisdag 16 november 2010

Storpyssel!!

Ha,ha - NOT!!! ;-)

Jag har i alla fall lyckats knåpa till en tändsticksask (som innehåller såna där långa stickor) och den får bona ihop sig med min ljusstake som jag har köpt på Mojang i Aspudden på Hägerstensvägen 149 (vill ju tipsa lite ifall någon är i krokarna)


"Tänd ett ljus och låt det brinna"
"Låt aldrig hoppet försvinna..."

Ljusstaken är en sån här gammaldags historia i aningens sotad metall, där man har sina tändstickor, eller i mitt fall stearinljus, i lådan. Och ett suveränt stadigt handtag så man kan bära omkring ljuset, mycket praktiskt vid strömavbrott i våra moderna tider, eller varför inte bara en sån där höstruggig och kall kväll som ikväll. Eventuellt stearindropp hamnar ju på själva lådan och allt man behöver följer ju med :-)

Fyndet (ljusstaken) kostade faktiskt bara 79 kronor på Mojang! Jättenöjd! Jag trodde de här skulle vara jättedyra, men så snubblar man över ett fynd så här! Glad blev jag i alla fall!

Och sen blev jag faktiskt lite smygnöjd med tändsticksasken också.... med de små nycklarna på. Jag tycker om tändsticksaskar, det är så lagom med pyssel. Man drar inte fram alldeles för mycket pysselprylar, man hinner bli klar, resultatet är alltid enastående! och grejen går ju faktiskt att använda!! Eller varför inte ge bort? En enkel sak att göra och ge i julklapp kanske?? Vem använder inte tändsticksaskar kanske, va??? ;-)

Inga kommentarer: